Imidž, turundus, reklaam on iga ettevõtte loomulik osa. Ilma meeldejääva logo ja korraliku koduleheta ei ole tugevate konkurentide kõrval võimalustki edukaks saada. Internetis jõuab küll lugematute klientideni, kuid paljud firmad ei ole tähelepanu pööranud oma hoonete välialadele. Erilisteks lahendusteks ei pruugi igas ettevõttes vajadust olla, kuid visuaalse identiteedi tugevdamiseks pakub maastikuarhitektuur mitmeid võimalusi.
Laialt on levinud firmagraafika kasutamine hoonetes, tutvustamaks tegevusala ning lihtsustamaks orienteerumist. Kuid miks mitte alustada firma reklaamimisega maja eest? Ja seda mitte lihtsalt valgustatud sildiga ukse kohal, vaid luues huvitavaid ja meeldejäävaid keskkondi nii külastajatele kui linnaelanikele.
Positiivne maine
Kopenhaagenis on linnaelanike seas üllatavalt tuntuks saanud SEB pangahoonete vahele kujundatud väljak. Kuigi see asub südalinnast eemal tööstus- ja büroopiirkonnas ning tavainimesed sinna niisama ei satu, teavad inimesed seda kohta ja rõõmustavad, et ka seal kvaliteetsele väliruumile tähelepanu pööratakse. Pangatöötajatele ja rulatajatele olevat see koht aga igapäevaselt mõnus ja lisaks ilus akendest vaadata.
SEB pank aga saab endale juurde positiivset kuulsust, sest atraktiivne ja huvitav välikeskkond seostub inimestele just koos ettevõttega.
Seostamine
Hea näitena firma põhimõtte ja müügiargumendi tutvustamiseks õues on Tallinnas, Tartu maanteel asuv Luku-Experdi hoone. Mõjuvaks tervikuks on seotud nii hoone arhitektuur kui maja ette püstitatud betoonist tähtedest kiri "Non vi sed arte" (mitte jõu, vaid oskustega), mis mõlemad väljendavad veenvalt ettevõtte tegevusala ja jätavad mulje kvaliteedist. Väline kuvand kandub edasi firmale ja selle toodetele tervikuna.
Sõnumi edastamine
Maastikuarhitektuur on väljendusvahend. Näiteks Berliinis on valitsushoone ühte siseõue kirjutatud suurelt "Der Bevölkerung" - rahvale. Ainult ülevalt katuselt ja akendest loetav kiri on paigutatud taimede vahele, kusjuures taimede seemned ja juured on toonud parlamendi saadikud oma kodukandist koos mullaga. See sümboliseerib kogu maa ühtsust ning kiri rõhutab majas sees toimuvat - parlament töötab kogu rahva heaks.
Avalik ruum
Portugalis, Porto linnas avati 2001. aastal Casa da Musica kontserdimaja. Hoone põnev arhitektuur ja majaga kokkusulanduv väliala said kohe populaarseks nii kohalike kui välismaalaste seas. Tavapärase kontserdisaali asemel oli eesmärk rajada kultuurikeskus, mis ühendaks erinevate rahvaste muusikat ja etendusi ning pakuks huvi ja tegevust kõikidele vanusegruppidele. Hoone välialad on eriti aktiivselt kasutusele võtnud just noored - kogunemiskohana ja rulatamiseks.
Atraktiivse avaliku ruumiga meelitatakse ligi erineva taustaga inimesi, mis tõstab ka muusikamaja ja seal toimuvate ürituste populaarsust. Kasvab ka tõenäosus, et igapäevased rulatajad kord majja sisse astuvad ning kontserditest osa saavad.
Mitmekülgne kasu
Tootmisaladel ja tehnoparkides on maastikuarhitektuurist kasu lisaks firmade visuaalse kuvandi loomisele ka praktiliselt. Läbimõeldud viidasüsteemid ja liiklusskeemid ning lihtsalt leitavad sissepääsud parandavad orienteerumist ning kiirendavad oluliselt tööd.
Töötajate puhkealad ja suitsunurgad on aga olulised nii kõledates tööstusparkides kui kontorite ümbruses. Hubane ja töötajate soovide kohaselt kujundatud ala tõstab nii tööviljakust kui ettevõtte mainet.
Inimesed valivad poode parkimiskohtade järgi. Üha enam saab kaalukeeleks ka lastenurk, mis võib vabalt olla ka õues. Lastele piisavalt kauaks tegevust pakkudes, pikeneb ka vanemate poes olemise aeg.